Friday, May 27, 2011

Sambutan Hari Guru SMIAAG

Alhamdulillah hari ini, hari terakhir semester ini , diadakan sambutan hari guru peringkat sekolah. Alhamdulillah saya telah pun diminta untuk menyampaikan ucapan perasmiannya. dalam ucapan itu , antara lain saya telah mengingatkan murid :

1. SMIAAG telah melahirkan ramai yang berjaya dalam akademik dan akhlak. Ramai yang menjadi doktor, jurutera, arkitek, akauntan, peguam dan bermacam lagi karier yang telah diceburi oleh bekas murid SMIAAG. Begitu juga ramai yang menjadi nuqabah usrah dan memegang jawatan dalam persatuan dan ngo dakwah. Semuanya bermula dengan komitmen dan pengorbanan insan yang di panggil cik gu di sekolah.

2. Saya juga menjelaskan, setelah 25 tahun berada dalam arena pendidikan, Al Amin terus mendapat saingan dengan sekolah- sekolah ala Al Amin yang 'mushrooming' di merata negeri. Namun saya mengingatkan murid bahawa saya tidaklah gentar sangat dengan cabaran ini, walaupun mungkin ada sekolah baru yang mempunyai infra dan fasiliti yang jauh lebih baik daripada SMIAAG. Ini adalah kerana saya mempunyai satu asset hebat yang tidak di punyai oleh kebanyakan orang/ sekolah lain ia itu GURU GURU SMIAAG. Mereka ini satu kumpulan manusia yang unik, yang telah menunjukkan semangat, komitmen, kesungguhan dan pengorabanan dalam menjayakan misi dan visi sekolah.

3. Murid seharusnya ingat pengorbanan guru ini, dan sentiasa berusaha membalas pengorbana ini telah mengikuti pembelajaran dengan baik dan selalu berbincang dengan guru jika ada masalah.

SELAMAT HARI GURU

No comments:

Post a Comment